Založ si blog

Kto je vinný?

Otázka, ktorá bude v januári často položená pri kontrole dokladov vodičov.

Ako občan snažiaci sa dodržiavať zákony a predpisy, a hrdý držiteľ „ružového vodičáku“, navštívil som pred rokom oddelenie výroby dokladov ministerstva vnútra. Vedel som, že čochvíľa príde čas na výmenu môjho vodičského preukazu, vyrobeného v roku 1993. Pracovníčka mi oznámila, že dostanem nový vodičský preukaz, ale skupinu „C“ – čiže viesť motorové vozidlá s hmotnosťou prevyšujúcou 3500 kg, mi nezapíšu. Na otázku „Prečo?“ som dostal odpoveď – zapíšu mi skupinu „C“, ak som profesionálny vodič, teda ak prinesiem potvrdenie o tom, že takéto oprávnenie využívam.

Držiteľom oprávnenia „C“ som viac, ako 40 rokov, a nie raz sa stalo, že som ho potreboval. V časoch, keď som si ho robil, som zaň zaplatil celé 4 mesačné platy! A dnes sa niekto rozhodne, že mi ho jednoducho vezme?

Predpokladám, že aj toto je jeden z tých nezmyselných predpisov, čo vytvorili v Brusseli úradníci. Ako množstvo ďalších nezmyselných predpisov, zameraných SŤAŽIŤ život obyčajného človeka. Tak som sa rozhodol, že s tou výmenou ešte počkám.

Nakoľko pracujem mimo mesta, kde sa žiadosti o doklady podávajú, až dnes som sa opäť dostal k pokusu o podanie žiadosti. Prídem k automatu na výdaj časeniek, postláčam potrebné políčka, automat mi oznámi, aby som sa obrátil na asistentku. Tá mi slušne oznámi, že takmer všetci sú na oddelení chorý, pracuje jedna pracovníčka, a nevie ani odhadnúť, kedy sa situácia zmení.

Teraz premýšľam: do 1.1.2024 asi nový vodičský preukaz mať nebudem. Je to moja chyba, alebo chyba úradu? Myslíte si, že mi to policajti pri kontrole uznajú? No určite nie! Veď ukladanie pokút majú v náplni práce a podľa výšky udelených pokút sú hodnotení. Že ja som sa snažil naplniť literu zákona? Že štát nevytvoril podmienky, aby som mohol splniť zákon? Zaujíma to niekoho? Pamätáte sa ešte na výmenu ID kariet spred roka, ktorú štát rovnako nezvládol? Keď sa len týždeň vydával jeden typ kariet, a potom už vydávali úplne iné karty?

V dnešnom svete počítačov a databáz sa dá presne vypočítať, koľko je potrebné vymeniť vodičských preukazov a aký čas si to vyžiada. Myslíte si, že sa týmto niekto zaoberal? Myslíte si, že to niekoho zodpovedného zaujíma?

Vinný je vždy občan. A zaplatí to vždy občan.

Máme tu takú novodobú demokraciu, kde opäť platí heslo: „držať hubu a krok! A platiť, a platiť, …“.

Sme na ceste do pekla?

06.04.2024

Nie, nie sme! Ja si myslím, že nie sme na ceste do pekla. Vidím to tak, že Európsku úniu donútilo USA a Anglicko prejsť otvorenou bránou do pekla. Teda my v tom pekle už sme. Brusel, ktorý v tom aktívne asistoval za účasti mnohých národných politikov sa však teší a presviedčajú nás o tom, ako je tu dobre, veď je príjemne teplo. Už cítiť zápach síry, a my už len [...]

Človek, čo si to spravil!

20.12.2023

V apríli 2020 som publikoval niekoľko myšlienok. S odstupom času, s blížiacim sa najväčším sviatkom, myšlienky sú stále aktuálne. Veľký Muhammad Ali povedal: „Boha nezaujíma nakoľko si bohatý. Zaujíma ho, koľkým ľuďom si nezištne pomohol.“ Spomalil som, takmer som zastavil. Zrazu premýšľam nad mnohými vecami, samozrejme aj nad zmyslom života, nad tým, čo tu [...]

Kto mieša karty, a kto ich rozdáva

18.12.2023

Nestačím sa čudovať, ako dokázala západná propagandistická mašinéria zblbnúť národ. Rozmýšľanie ľudí je nepochopiteľné, neľudské, a čudné. Dvojaký meter sa stal tak prirodzený, ako to, že dýchame vzduch. Pozrime sa trocha do budúcnosti, na míľniky, ktoré si mnohí pamätajú. Rok 1988-89. Nežná revolúcia. Prebehlo vyšetrovanie udalostí „sametovej [...]

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

fico, šimečka

Prieskum: Smer vedie, ale PS a Hlas sú blízko. V parlamente by boli aj SNS a Republika

28.04.2024 14:45

Najvyššie preferencie v apríli má strana Smer, ktorá by získala 21,1 percenta hlasov. V parlamente by bolo podľa prieskumu Focusu 7 strán.

dartkn

Hľadanie pravdy je náročné. Ale oplatí sa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 76332x
Priemerná čítanosť článkov: 3181x

Autor blogu

Kategórie