Založ si blog

Ako mi trollovia na sociálnej sieti písali

Dovolil som si pred pár dňami komentovať na sociálnej sieti príspevok, alebo článok jedného z nových ministrov. Hneď sa na mňa vrhla skupina trollov, ktorí mali so mnou všetky možné problémy a bol som všetko, len dobrý chlapec nie.

Prečo hovorím trollov? Preto hovorím trollov, pretože tí komentátori na sociálnej sieti, alebo ako ich mám nazvať, ktorí sa boja zverejniť aj svoju fotku, nemajú uvedené ani meno, ani len mesto, z ktorého trolujú, tých nemôžem nijak inak nazvať, len trollmi. Ja som sa nikdy neskrýva za cudzie profily, nikdy som neskrýval svoju identitu a svoju tvár. Mám svoje názory, ktoré otvorene prezentujem. Samozrejme som človek a som omylný. Ak sa stane, že som niečo nesprávne komentoval, pretože som nemal dostatočné informácie, tak sa snažím zjednať nápravu. 

No ale čo sa týka samotného článku a môjho komentára. Už sme si mohli zvyknúť, že v politike je veľmi bežné to, že nastupujúci politik začne vyprávať o tom, ako jeho predchodca alebo predchodcovia všetko robili zle a aké napáchali trestné činy. A čo sa potom udeje? No vôbec nič. Je to len hlúpa propaganda, ktorá má poslúžiť novému politikovi, v tomto prípade ministrovi, aby ukázal, v akom zúfalom stave preberá svoje ministerstvo. Hlúpa, ale u časti voličov účinná propaganda.

Väčšine je jasné, že odchádzajúca vláda napáchala na Slovensku také škody, ktoré nemajú obdoby. A je nám jasné, že mnohí politici by si zaslúžil za svoje činy skončiť v base. Ale nie raz som prezentoval (aj na sociálnych sieťach) môj názor: odsúdiť môžeme človeka, ak je dokázané, že ten človek spáchal nejaký trestný čin. Je dokázané, zdôrazňujem! Myslieť si, alebo byť presvedčený o tom, že došlo k spáchaniu nejakého trestného činu, teda že niekto niečo spráchal, je úboho málo. No a som rozhodne proti postupu, ktorý prevádzajú v médiách už dlhú dobu. Aby niekto získal popularitu a slávu, médiá nevynímajúc, rýchlo uvedie, aké on objavil rôzne trestné činy a nezabudne označiť vinníka. A rýchlo uteká a podáva trestné oznámenie, čo je úplne v poriadku, pretože keď niekto má vedomosť o spáchaní trestného činu, je povinný podať trestné oznámenie. A čo sa udeje? Nakoniec sa nič nezistí, a dôkazy usvedčujúce páchateľa sa nedajú zabezpečiť. Ale nikto z toho človeka, v médiách označeného za vinníka – páchateľa, už vinu nezmyje.

Vôbec by som médiám nedovolil prezentovať niekoho vinnu pred tým, ako bol právoplatne odsúdený. Dnes sa to však deje úplne ináč. Každý naháňa senzácie. Každý chce byť dôležitý. Nevynímajúc ani našich politikov a ani našich navrhnutých prezidentkou ustanovených nových ministrov a našej „nezávislej úradníckej vlády“. 

Aj sociálne siete by mal byť slobodným rozhraním, kde si človek môže povedať svoj názor. Hoc je ten názor pre niekoho nesprávny. Nikto nemá právo robiť akúkoľvek cenzúru, nejaké normalizačné predpisy: toto smieš napísať a toto nesmieš. Toto si smieš myslieť a toto nesmieš, lebo keď si myslíš niečo iné a dovolíš si to aj napísať, tak my trolovia ti to na tej sociálnej sieti naložíme. Pripomína mi to silne 50 roky, o ktorých mi rozprával môj dedo. Keď prišli normalizátori a brali mu jeho pôdu, ktorú dedili jeho predkovia možno aj storočia. A dnes sa deje presne to isté. Ešte nám neberú pôdu, ale berú nám slobodu slova. A do istej miery  aj to, čo si smieme myslieť. To čo si chceme myslieť! 

Vy trollovia, všetci ste odsúdeniahodní, čo sa hanbíte sa za svoje tváre, hanbíte sa za svoje meno, dokonca sa hanbíte ešte aj za to, v ktorom meste bývate. Skrývate svoju identitu, ale prečo? Vy máte najmenšie právo niekoho kritizovať a moralizovať. Anonymne pekne z fotelky. Trolovia, ktorí sa skrývate za anonymitu ako voľakedy udavači za záclony.

Robíte na tomto svete zle, ale keď vám to takto vyhovuje, mám pre vás jednu zlú správu. Kto zlo dáva, zlo dostane späť.

Človek, čo si to spravil!

20.12.2023

V apríli 2020 som publikoval niekoľko myšlienok. S odstupom času, s blížiacim sa najväčším sviatkom, myšlienky sú stále aktuálne. Veľký Muhammad Ali povedal: „Boha nezaujíma nakoľko si bohatý. Zaujíma ho, koľkým ľuďom si nezištne pomohol.“ Spomalil som, takmer som zastavil. Zrazu premýšľam nad mnohými vecami, samozrejme aj nad zmyslom života, nad tým, čo tu [...]

Kto mieša karty, a kto ich rozdáva

18.12.2023

Nestačím sa čudovať, ako dokázala západná propagandistická mašinéria zblbnúť národ. Rozmýšľanie ľudí je nepochopiteľné, neľudské, a čudné. Dvojaký meter sa stal tak prirodzený, ako to, že dýchame vzduch. Pozrime sa trocha do budúcnosti, na míľniky, ktoré si mnohí pamätajú. Rok 1988-89. Nežná revolúcia. Prebehlo vyšetrovanie udalostí „sametovej [...]

Kto je vinný?

15.12.2023

Otázka, ktorá bude v januári často položená pri kontrole dokladov vodičov. Ako občan snažiaci sa dodržiavať zákony a predpisy, a hrdý držiteľ „ružového vodičáku“, navštívil som pred rokom oddelenie výroby dokladov ministerstva vnútra. Vedel som, že čochvíľa príde čas na výmenu môjho vodičského preukazu, vyrobeného v roku 1993. [...]

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

dartkn

Hľadanie pravdy je náročné. Ale oplatí sa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 73816x
Priemerná čítanosť článkov: 3209x

Autor blogu

Kategórie