Založ si blog

Nezákonná domová prehliadka – Part 4. Keď granát nie je granát.

Počas domovej prehliadky bol zadržaný predmet označený RG4 uvedený v bode č. 3 Zápisnice o vykonaní domovej prehliadky ČVS: KRP-346/1-VYS-NR-2014 zo dňa 10.02.2015. V zápisnici o vykonaní domovej prehliadky sa nenachádza k tejto veci žiaden bližší popis, ktorý by vec opisoval a umožnil tým jeho presnú identifikáciu tak, ako to predpisuje § 93 Trestného poriadku. Osoby, ktoré vykonali domovú prehliadku sa vyjadrili, že sa jedná o granát. Po tom, ako tento predmet našli ho jedna z osôb vykonávajúcich domovú prehliadku (opoznal som ho ako Stanislav Macejko z OR PZ v Komárne) priniesla do izby, kde som sa zdržiaval a tam s ním začala hrkať – bolo zreteľne počuť, že v čiernom telese trubkovitého tvaru bez označenia niečo hrkoce (akoby v ňom bola minca). Oznámili mi že „ak sa potvrdí čo si myslia, budem mať problém“, a „predmet bude zaslaný na expertízu“.

Dňa 4.3.2015 som dostal predvolanie z polície na výsluch vo veci nedovoleného ozbrojovania. Vraj sa u mňa v byte počas domovej prehliadky našiel granát. Požiadal som teda vyšetrovateľa polície, aby mi ukázal v zápisnici o zadržaných veciach, kde je napísané granát. Vyšetrovateľ také slovo nenašiel (zápisnicu som zverejnil v prvom blogu). A problém bol na svete. Po výsluchu som mu oznámil, že by som chcel podať aj ja trestné oznámenie, nakoľko polícia tvrdí že v mojom byte sa našiel granát. Najprv ho nechcel prijať, ale potom na pokyn nadriadeného prijal moje trestné oznámenie vo veci všeobecného ohrozenia.

Vzhľadom k tomu, že osoba vykonávajúca domovú prehliadku označila jeden z predmetov za ručný granát RG4 a predpokladala že je funkčný (predpokladám, že preto ho vlastne zadržali a zaslali na expertízu a následne zahájili trestné stíhanie vo veci nedovoleného ozbrojovania), prečo sa s ním začala pohybovať po byte, hrkala ním, a prečo nebol okamžite prizvaný expert na výbušniny – pyrotechnik, ktorý by s týmto predmetom zaobchádzal tak, ako to zákon predpisuje? Domnievam sa, že táto osoba, ktorá neodborne narábala s predmetom, ktorý označili za ručný granát, mohla ohroziť život môj ako aj osôb, ktoré sa v tom čase v byte nachádzali, ako aj susedov z okolitých bytov.

Dozorujúci prokurátor však trestné stíhanie v tejto veci zastavil, lebo vraj nie je dôvodné. A argumenty? Lebo vyšetrovateľ v podrobnom a fundovanom odôvodnení uviedol svoje závery. Pán prokurátor sa pri tom odvolal na znalecký posudok Kriminálneho a expertízneho ústavu, ktorý však v čase konania domovej prehliadky ešte nebol vypracovaný. V tomto posudku sa totiž uvádza, že sa jedná o cvičný ručný granát 5 (RG-CV5). Jediným efektom takéhoto granátu je dym a zranenie neprichádza do úvahy. Uvedený cvičný granát dymovú vložku ani neobsahoval. Vyšetrovateľ zase argumentoval, že príslušník vykonávajúci domovú prehliadku bol v danej oblasti školený a ihneď mu bolo jasné, že sa jedná nie o ostrý granát, ale len o atrapu. Možno bol tak dobre cvičený, že ani typ granátu neuhádol! A že vraj keď granát našli, „všetko konzultovali s pyrotechnikom“ cez mobil (asi pozerajú veľa amerických filmov, kde sa výbušniny bežne zneškodňujú cez telefón). Ale ako sa potom stalo, že granát RG-Cv5 označili z zápisnici o zadržaných veciach RG-4? Bol som počas domovej prehliadky v byte, žiaden telefonický hovor s pyrotechnikom neprebehol. Darmo som žiadal tento dôkaz zabezpečiť do spisu, vyšetrovateľ ho jednoducho ignoroval! Policajti teda klamali! Policajt chybu podľa zákona urobili aj v tom, že neoznačili jednoznačne a presne predmety, ktoré boli zadržané.

Takže si to zhrnieme: počas domovky sa našiel granát RG-4, na ktorý policajt vyhlási „ak sa dokáže čo je toto, máš veľký problém“. Následne ho odovzdajú na expertízu. Ešte pred výsledkom expertízy polícia zaháji trestné stíhanie vo veci nedovoleného ozbrojovania. Keď sa bránim a podám na policajtov trestné oznámenie za všeobecné ohrozenie, zrazu tvrdia, že od začiatku vedeli že sa jedná len o atrapu granátu RG-Cv5. Vyšetrovateľ odignoruje moje požiadavky na zabezpečenie ďalších dôkazov a prokurátor OP v Komárne mu to odobrí. Pritom očividne klamú! A viete čo je najzaujímavejšie? Aj v tomto prípade je na Uznesení podpis prokurátora JUDr. Mariána Konkolovského, o ktorom píše bloger Milos911. A má s ním nie dobré skúsenosti.

Toľko náhod, a toľko zaujímavostí v jednom príbehu. No povedzte, je to podľa vás možné? Len ja v tomto vidím konšpiráciu, alebo skutočne funguje v Komárne policajno – prokurátorská mafia? Keď policajti vykonštruujú prípad, za pomoci prokurátora ho realizujú, a potom im tento prokurátor zabezpečí beztrestnosť? Zarážajúce je, že sa v týchto prípadoch objavuje rovnaké meno pána prokurátora. Ktorý zhodou okolností organizuje poľovačky u kamaráta v revíre pre svojich známych z krajskej prokuratúry.

Ani dnes nikto kto býva v mojom byte NIE JE EXTRÉMISTA !!!!!

Akosi mi však stále vŕta v hlave jedno – koľko je tých zlých v štátnej správe, ktorí „pomáhajú a chránia“ len svoje, prípadne záujmy svojich kamarátov? Koľko zničili a ešte zničia ľudských životov títo ľudia? A nikoho z ich nadriadených to nebude zaujímať – veď chodia na spoločné poľovačky? Koľko je ešte Kočenerov na Slovensku, ktorí poťahujú nitkami z úzadia, a uplatení policajti a prokurátori pre nich konajú? A ako to, že generálnemu prokurátorovi toto nevadí? Ako je možné, že v jednom prípade urobia domovú prehliadku za vínovú fľašu, a v inom prípade, kde sa vyhrážajú poškodenému „zabijeme ťa ty žid“ ten istý prokurátor ani polícia nekoná?

Sme na ceste do pekla?

06.04.2024

Nie, nie sme! Ja si myslím, že nie sme na ceste do pekla. Vidím to tak, že Európsku úniu donútilo USA a Anglicko prejsť otvorenou bránou do pekla. Teda my v tom pekle už sme. Brusel, ktorý v tom aktívne asistoval za účasti mnohých národných politikov sa však teší a presviedčajú nás o tom, ako je tu dobre, veď je príjemne teplo. Už cítiť zápach síry, a my už len [...]

Človek, čo si to spravil!

20.12.2023

V apríli 2020 som publikoval niekoľko myšlienok. S odstupom času, s blížiacim sa najväčším sviatkom, myšlienky sú stále aktuálne. Veľký Muhammad Ali povedal: „Boha nezaujíma nakoľko si bohatý. Zaujíma ho, koľkým ľuďom si nezištne pomohol.“ Spomalil som, takmer som zastavil. Zrazu premýšľam nad mnohými vecami, samozrejme aj nad zmyslom života, nad tým, čo tu [...]

Kto mieša karty, a kto ich rozdáva

18.12.2023

Nestačím sa čudovať, ako dokázala západná propagandistická mašinéria zblbnúť národ. Rozmýšľanie ľudí je nepochopiteľné, neľudské, a čudné. Dvojaký meter sa stal tak prirodzený, ako to, že dýchame vzduch. Pozrime sa trocha do budúcnosti, na míľniky, ktoré si mnohí pamätajú. Rok 1988-89. Nežná revolúcia. Prebehlo vyšetrovanie udalostí „sametovej [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

dartkn

Hľadanie pravdy je náročné. Ale oplatí sa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 75836x
Priemerná čítanosť článkov: 3160x

Autor blogu

Kategórie