Založ si blog

Možno niekomu bude vadiť aj to, že som oblečený? Alebo skúsenosť z nočného života v meste.

Dnes som s partiou 6 ľudí “ brázdil“ nočné Komárno. Presúvali sme sa ako partia z podniku do podniku, ak bola niekde záverečná, išli sme ďalej do podniku ktorý ešte bol otvorený. Zábava začala ešte včera, a ja som odišiel z domu aj s fotoaparátom, ktorý mi visel v krku. Približne o pol druhej sme zakotvili v nemenovanom zábavnom podniku v Komárne. Tu sa na mňa osopil pán, asi 40-45 ročný, že čo sa tu pretŕčam s fotoaparátom, že tu je súkromná párty, oni sú tu od šiestej, a nemám ich fotiť. Podotýkam, nefotil som nikoho v tomto podniku a nikde nebolo napísané, že v podniku je uzatvorená spoločnosť! A uzatvorená párty to nebola, lebo v podniku boli aj ľudia, ktorých som poznal, a tí ma privítali.  Hovorím mu: ukážem ti fotky, pozri si čo som fotil, a čo sa ti nepáči, to vymažem. Dostal som 30 minútovú kázeň, čo si predstavujem, čo sa tu pretŕčam s fotoaparátom, čo robím na ich súkromnej párty, a bla bla bla, a jeho nezaujíma čo som fotil. Ospravedlňoval som sa, ukazoval som, že som nikoho z ich partie nefotil, ale nič nepomohlo. Hovorím mu: nemám tašku na fotoaparát, kde ho mám dať, veď mi musí visieť v krku? Ani tento argument nepomohol. Nakoniec som odišiel z podniku zanechajúc tu svoju partiu.
Po ceste som sa tak zamyslel: ak v našom meste máme takýchto „zástancov súkromia“, pomaly začínam chápať, prečo sa ľudia nechcú ísť zabávať večer do mesta. Fotím streetfoto asi 10 rokov, a súkromie ľudí je pre mňa sväté a zverejnenie akejkoľvek chúlostivej situácie je neprípustné! Nie raz sa stalo, že po vyhotovení fotografie ma požiadali, aby som ich foto vymazal, a urobil som to s úplnou samozrejmosťou. Kto si to neželá aby som ho na verejnosti fotil, ja jeho želanie rešpektujem. Dnes je bežné, že si ľudia robia selfíčka, a to kdekoľvek. A na týchto selfíčkach môže byť občas zachytení aj niekto cudzí. Ale aby niekomu vadilo, že inému v krku visí fotoaparát? Veď v dnešnom svete behajú turisti bežne s „delami“ cez deň aj v noci a mobil s fotoaparátom má takmer každý človek. A keď niekto domáci vynadá takémuto cudzincovi, ten ani nechápe, čo to celé má znamenať. Takúto negatívnu skúsenosť však turisti odovzdajú svojím blízkym, tí svojím, atď.. A potom sa čudujeme, že nočný život je v meste takmer žiadny. Vďaka takýmto netolerantným grobiánom. Lebo on sa šiel zabávať do mesta, tak ostatný majú zostať doma.
Môj FB profil je verejný, nemám čo skrývať. Nikdy som na FB nezverejňoval žiadne fotografie zo súkromia iných, ani svojho. Ale ak sa takto budú správať ľudia voči iným, že ich budú napádať a osočovať, a to bez dôvodu, alebo z nezmyselného dôvodu, potom neočakávajme, že ľudia budú chcieť žiť v našom meste nočný život. A ak áno, tak len doma, v súkromí.

Sme na ceste do pekla?

06.04.2024

Nie, nie sme! Ja si myslím, že nie sme na ceste do pekla. Vidím to tak, že Európsku úniu donútilo USA a Anglicko prejsť otvorenou bránou do pekla. Teda my v tom pekle už sme. Brusel, ktorý v tom aktívne asistoval za účasti mnohých národných politikov sa však teší a presviedčajú nás o tom, ako je tu dobre, veď je príjemne teplo. Už cítiť zápach síry, a my už len [...]

Človek, čo si to spravil!

20.12.2023

V apríli 2020 som publikoval niekoľko myšlienok. S odstupom času, s blížiacim sa najväčším sviatkom, myšlienky sú stále aktuálne. Veľký Muhammad Ali povedal: „Boha nezaujíma nakoľko si bohatý. Zaujíma ho, koľkým ľuďom si nezištne pomohol.“ Spomalil som, takmer som zastavil. Zrazu premýšľam nad mnohými vecami, samozrejme aj nad zmyslom života, nad tým, čo tu [...]

Kto mieša karty, a kto ich rozdáva

18.12.2023

Nestačím sa čudovať, ako dokázala západná propagandistická mašinéria zblbnúť národ. Rozmýšľanie ľudí je nepochopiteľné, neľudské, a čudné. Dvojaký meter sa stal tak prirodzený, ako to, že dýchame vzduch. Pozrime sa trocha do budúcnosti, na míľniky, ktoré si mnohí pamätajú. Rok 1988-89. Nežná revolúcia. Prebehlo vyšetrovanie udalostí „sametovej [...]

Mykola Solskyj

NABU podozrieva ukrajinského ministra Solského z nezákonného nadobudnutia štátnej pôdy

23.04.2024 12:18

Od začiatku ruskej invázie vo februári 2022 sa na Ukrajine objavilo viacero korupčných káuz.

Súdna rada

Súdna rada je aktuálne v kompletnom zložení, budúce nominácie nebude komentovať

23.04.2024 12:01

Dvaja z aktuálnych členov súdnej rady, ktorých v minulosti zvolila do funkcie NR SR, však budú túto stredu vypočutí pred ústavnoprávnym výborom.

Maximilian Krah, Nemecko, AfD, eurovoľby

Nemecko zatklo muža za špionáž pre Čínu, odovzdával informácie z europarlamentu. Peking reaguje

23.04.2024 12:00, aktualizované: 12:11

Spolková generálna prokuratúra tvrdí, že sledoval aktivity čínskej opozície v Nemecku.

karlova ves, električka, bratislava, Segnerovsa

V Karlovej Vsi zrazila električka chodkyňu, skončila v nemocnici

23.04.2024 11:18

Polícia chodcom zdôrazňuje, že sú povinní dať električke prednosť aj na neriadených priechodoch pre chodcov.

dartkn

Hľadanie pravdy je náročné. Ale oplatí sa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 75945x
Priemerná čítanosť článkov: 3164x

Autor blogu

Kategórie